هم اکنون کارآفرین شوید، امروز حرکت را آغاز کنید
عنوان موضوع ارسالی :  هم اکنون کارآفرین شوید، امروز حرکت را آغاز کنید
ارسال کننده : فاطمه کلیوری- عضو گروه خلاقیت سایت فکرنو
شرح موضوع

 
فعالیت اصلی دنیای کنونی، کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک است.»در گذشتهنه چندان دور، ما در دنیایی دو قطبی زندگی می‌کردیم که در یک سوی آن کاپیتالیسم و در سوی دیگرکمونیسم قرار داشتند و حوزه‌های اقتصادی را تحتتسلط خود درآورده بودند. در کشورهای کمونیستی اثری از کسب و کارهای کوچکنبود و به این ترتیب فرصت برای بازار سیاه فراهم می‌شد تا با عرضه آنچهتوسط دولت عرضه نمی‌شد، نیازهای مردم را تامین کنند؛ چرا که سیستم دولتیانگیزه کافی برای ابداع، نوآوری، رشد و تولید را مهیا نمی‌کرد.


اما از آن زمان به بعد، پنج عامل اصلی با هم ترکیب شدند و شرایط را بهگونه‌ای فراهم کردند که کسب‌وکارهای کوچک هم در داخل و هم در خارج به نحو
چشمگیری رشد کنند.


5 دلیل برای آنکه چرا اینک زمان بسیار خوبی برای شروع کسب‌وکار شخصی وکارآفرینی است:


1) بازارهای جدید: مدت‌ها پیش از این، کسب و کارهای کوچک تنهامی‌توانستند کالاهای خود را به افرادی بفروشند که در منطقه جغرافیاییآنها قرار داشتند. اما دو تغییر عمده سبب شدند که هیچ‌کس دیگر نیازنداشته باشد که تنها با اطرافیان خود دادوستد کند:


الف) اینترنت: در ادامه به تفصیل این عامل را بررسی خواهیم کرد، اما دراینجا به گفتن این نکته اکتفا می‌کنیم که امروزه همه ما به صورت مجازی کار می‌کنیم. پیش از این هیچ‌گاه صنایع کوچک قادر نبودند در قلمرو جهانیو با هزینه‌های بسیار کم کنونی تجارت کنند. بازارهای مجازی و آنلاین تمامی محدودیت‌ها را از بین برده‌اند.


ب) سقوط کمونیسم: کاپیتالیسم در اروپای شرقی، اتحاد جماهیر شوروی سابق،چین، آسیا و آمریکای جنوبی پیروز شد. بازارها گسترش یافتند. در چین بهتنهایی صدها میلیون کسب‌وکار کوچک راه‌اندازی شدند. بازارهای جدید متولدشدند.


2) گرایش‌ها: از آنجایی که اثبات شده کاپیتالیسم بهترین سیستم اقتصادیاست و اکنون کارآفرینان قهرمانان جهانی هستند، کسب‌وکارهای کوچک و
کارآفرینی بسیار متداول هستند. و به این دلیل تئوری داشتن کسب و کار شخصیبیشتر مورد قبول قرار می‌گیرد


3) تکنولوژی: تکنولوژی مهم‌ترین عامل در به وجود آمدن این تغییرات است.روش‌هایی که توسط آن تکنولوژی صنایع کوچک را رونق بخشیده، بیشتر از آن
است که بتوان به همه آنها اشاره کرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنهااشاره می‌کنیم:


نرم‌افزارهایی برای کنترل کسب و کار؛ ایمیل و روش‌های دیگر ارتباطاتجهانی سریع؛ اینترنت و وب‌سایت‌هایی که به ما کمک می‌کنند با دیدوسیع‌تری به کسب و کار بپردازیم؛ تجارت الکترونیکی، رسانه‌های اجتماعی کهبه ما اجازه می‌دهند با افرادی آشنا شویم که در صورت عدم وجود آنها، فرصتشناخت چنین افرادی را نداشتیم.


4) کمک: در گذشته صاحبان مشاغل تنها بودند و کسی به آنها کمک نمی‌کرد.اما امروزه کمک‌های متعددی از گوشه و کنار به آنها می‌شود:


موسسات غیرانتفاعی، کالج‌ها و برنامه‌های هدایتی، همه و همه به افزایششانس موفقیت صنایع کوچک کمک می‌کنند. همچنین کمک‌های مالی نیز بسیار حائزاهمیت هستند. بانک‌ها با اعطای وام و دیگر راهکارهای مبتکرانه به صاحبانمشاغل کوچک کمک می‌کنند.


5) نوسان در تاریخ: همه موارد بالا به این معنی هستند که موج‌ آینده ونوسانات کنونی، همه در یک جهت هستند: در جهت ترقی و ثبات کارآفرینی و کسبو کارهای کوچک در بازار جهانی.


همانطور که روزنامه رولینگ استونز می‌گوید: زمان، زمان، زمان، به نفعشماست. بله، هست!

 

منبع: مترجم: محمدحسین رفعت‌نژاد-منبع: روزنامه دنیای اقتصاد-به نقل از وبلاگ تخصصی کارافرینی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, | 8:21 | نویسنده : علی اکبری |